Kwaliteitsbeleid

Kwaliteitsstatuut

Max Ernst GGZ is als aanbieder van Basis GGZ en Specialistische GGZ verplicht om een kwaliteitsstatuut te hebben dat u hier kunt vinden.

HKZ Keurmerk

Kwaliteit is voor Max Ernst GGZ erg belangrijk. Vandaar dat wij trots zijn op ons uitstekend functionerende kwaliteitssysteem waarin wij jou centraal stellen. Zo hebben wij sinds 2007 het HKZ Keurmerk als waarborg voor de kwaliteit van onze dienstverlening. Dit keurmerk laat zien dat Max Ernst GGZ zorg verleent op een efficiënte en transparante manier. Eventuele knelpunten signaleren we snel en pakken we direct aan dankzij een systeem van voortdurende controle.

Keurmerk Basis GGZ

Max Ernst GGZ is ook in het bezit van het Keurmerk Basis GGZ. Wij laten hiermee zien dat we ons extra inspannen voor de juiste zorg op het juiste moment. Max Ernst GGZ legt de lat hoger dan wat wettelijk vereist wordt, onder meer als het gaat om klantgerichtheid, transparantie, vernieuwing en continue verbetering.

Klanttevredenheid

Max Ernst GGZ is pas tevreden als jij je geholpen weet en tevreden bent over onze dienstverlening. Aan het eind van de behandeling vragen wij iedereen om een klanttevredenheidslijst (CQI) in te vullen, zodat wij goed in beeld hebben hoe je over ons denkt en waar wij eventueel moeten bijsturen. Op dit moment scoort Max Ernst GGZ boven het landelijke gemiddelde.

 

 Rapportcijfer

 Max Ernst GGZ

 8,3

 Landelijk gemiddelde

 7,9

 

Bron: Stichting Benchmark GGZ, periode jan-dec 2016

Routine Outcome Measurement (ROM)

Voor jou is het belangrijk dat je behandeling het juiste resultaat heeft. Daarom meten wij je klachten aan het begin, tussentijds en aan het einde van een behandeling. Dit noemen wij ROM (routine outcome measurent). De tussentijdse meting is vooral bedoeld om eventueel bij te kunnen sturen. Ook bij de ROM doet Max Ernst GGZ het duidelijk beter dan het landelijk gemiddelde.

 

 Behandeleffect

 Max Ernst GGZ, volwassenen

 9,8

 Landelijk gemiddelde

 7,3


Bron: Stichting Benchmark GGZ, periode jan-dec 2016

Onze clienten waarderen ons gemiddeld met een 8.3! Dat is 5% hoger dan het landelijk gemiddelde.